8/3/22

Tôi Chết Vì Thân Phận Chiến Binh



Nếu chiến trường mai tôi gục ngã
Gói xác tôi gởi lại quê hương

Tấm huân chương hãy cài lên ngực
Nhắn mẹ tôi đã sống vinh quang

Nhắn với cha đừng cúi đầu nữa
Tôi không còn là nỗi lo âu

Nhắn em trai học hành thật giỏi
Xe máy tôi để lại cho em

Nhắn chị tôi đừng nên phiền muộn
Sau hoàng hôn tôi chẳng thức đâu

Nhắn người yêu tôi đừng nhỏ lệ
Tôi chết vì thân phận chiến binh


I'AM A SOLDIER BORN TO DIE

if I die in a war zone,
box me up and send me home.

Put my medals on my chest,
Tell my mom i did my best.

Tell my father not to bow,
he won't get tension from me now.

Tell my brother to study perfectly,
keys of my bike will be his permanently.

Tell my sis not to be upset,
Her bro will not rise after this sunset,

Tell my love not to Cry...
'Because I am a soldier born to die....!

VISHAL ANGEL SHARMA
(Source: PoemHunter.com, 2015)
Bắc Phong phỏng dịch

Blogger template 'Fly Away' designed by Ourblogtemplates.com   © 2008

Back to TOP